می توان گفت لیموترش یکی از محبوب ترین مرکبات موجود می باشد

طعم‌دهنده‌هایی لیمو ترش دزفول  مانند عصاره لیمو که گیرنده‌های بویایی را فعال می‌کنند نیز ممکن است ویژگی‌های طعمی مانند ترش و ین را که معمولاً چشایی تلقی می‌شوند، برانگیخته یا تقویت کنند.

به طور مشابه لیمو ترش شیراز  طعم‌دهنده‌هایی مانند ساکارز و اسید سیتریک که گیرنده‌های چشایی را فعال می‌کنند، ممکن است طعم‌هایی مانند مرکبات را که معمولاً بویایی در نظر گرفته می‌شوند، تقویت کنند.

در اینجا لیمو ترش ریز  ما می‌پرسیم که چگونه عصاره لیمو، ساکارز و اسید سیتریک که به طور جداگانه و با هم ارائه می‌شوند، بر طعم‌های شیرین، ترش و مرکبات تأثیر می‌گذارند.

ما این را با آزمایش در همان ۱۲ نفر، عصاره لیمو و ساکارز (آزمایش ۱)، عصاره لیمو و اسید سیتریک (آزمایش ۲) و عصاره لیمو، ساکارز و اسید سیتریک (آزمایش ۳) انجام دادیم. نتایج نشان داد که هم عصاره لیمو و هم اسید سیتریک درجه بندی مرکبات و شدت ترش را افزایش دادند.

عصاره لیمو بر شیرینی تأثیری نداشت،

اما اسید سیتریک   لیمو ترش محلی عمدتاً در آزمایش ۳ تأثیری گذاشت. ساکارز به طور سیستماتیک فقط شدت شیرینی را افزایش داد و تأثیر عصاره لیمو را بر ترش تعدیل کرد.

قوی ترین اثر چند کیفیتی افزایش ترش توسط عصاره لیمو بود. این نتایج، اولاً، نقشی را که تجربه با ارتباط آماری طعم‌دهنده‌های چشایی و بویایی بازی می‌کند، نشان می‌دهد،

و ثانیاً، طعم لیمو پیچیده است، دارای ویژگی‌های مرکباتی و ترش است که ممکن است از نظر درک کاملاً قابل تفکیک نباشد.
ادراک طعم اساساً چندحسی است، نتیجه مجموعه‌ای از فرآیندهایی که بر روی سیگنال‌های حسی ناشی از فعال‌سازی روش‌های حسی متعدد، از جمله بویایی (پس بینی) و حس جسمی و همچنین چشیدن عمل می‌کنند.به عنوان مثال، گاز زدن یک لیمو یا نوشیدن آب لیمو خالص، احساس طعم متمایز لیمو ترش مرکبات را برمی انگیزد.لیمو علاوه بر مولکول‌های پیچیده‌ای که گیرنده‌های بویایی را به‌صورت رتروناز فعال می‌کنند و در نتیجه طعم مرکبات متمایز آن را منتقل می‌کنند، حاوی اسید سیتریک و قندها (فروکتوز و گلوکز: Guyon و همکاران ۲۰۱۴) است که طعم‌دهنده‌های چشایی هستند.

  • منابع:
  1. Interactions of Lemon, Sucrose and Citric Acid in

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420