مافیا چادر مشکی – پشت پرده مافیای چادر مشکی

به احتمال زیاد شما هم عبارت مافیای چادر مشکی را شنیده اید، افرادی که با قدرت و سرمایه های کلان باعث ضربه زدن به بازار می‌شوند.

به احتمال زیاد شما هم عبارت مافیای مشکی را شنیده اید، افرادی که با قدرت و سرمایه های کلان باعث ضربه زدن به بازار می‌شوند.
در تعریف اولیه مافیا می‌توان این‌گونه گفت که گروه یا تشکیلاتی که مخفیانه مشغول به کاری عموما اقتصادی هستند را مافیا می‌گویند.
معرفی مافیا به صورت علنی بین مردم توسط فیلم سه گانه پدرخوانده معرفی شد و سریال محبوب پیکی بلایندرز نیز درباره یک خانواده مافیایی بود.
در ادامه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه به طور کامل درباره مافیا چادر مشکی صحبت می‌کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مافیای چادر مشکی

به تازگی در کشور ما شرایط جوری متاسفانه رقم خورده است که هر صنفی در بازار مافیا خود را پیدا کرده است.
مافیا چادر مشکی نیز جزو این افزاد هستند و بازار را به شرایط بدی کشانده اند.
بازار چادر مشکی یا پارچه های چادری نیز به وضع نامطلوبی دچار شده است، به طوری‌که یک بانوی محجبه یکی از معضلاتی که دارد گرانی محصولات ، بخصوص چادر مشکی است.
عموما در هر صنفی که مافیا پا به میدان بگذارند، اولین ضربه و حربه ای که به کار می‌برند، نرساندن اجناس در بازار به هنگام اوج نیاز مردم است که این مورد به شدت باعث گرانی و از طرفی به قول معروف فلج شدن بازار می‌شود و یا از طرفی با کاهش هزینه های گمرک و واردات چادر صنف تولیدات را در وضعیت خطر قرار می‌دهند.

فیلم پشت پرده مافیای چادر مشکی در ایران

در زیر گزارشی از پشت پرده مافیای چادر مشکی را مشاهده می‌کنید.

شرایط اقتصادی برای چادر مشکی

یکی دیگر از ترفندهایی که مافیا چادر مشکی در این صنف به کار می‌برند، به خطر انداختن موقعیت تولیدات داخلی است.
این که اجناس درجه یک با کیفیت بالا وارد کشور شوند تا عموم مردم از آن ها استفاده کنند بسیار مناسب است، اما آزاد گذاشتن واردات بدون شرایط خاص باعث می‌شود تا تمامی پارچه های مختلف حتی با کیفیت درجه سه و چهار نیز وارد بازار شوند و موقعیت تولیدات را به خطر بیندازند.
این کار باعث نابودی یک کارخانه و بیکار شدن تعداد زیادی کارگر می‌شود.

شاهد عینی این قضیه در گزارش های خبری که نمونه آن را آورده ایم، می‌باشد.
تناقض اعداد و سرمایه هایی که مسئولان طی توضیحات مختلف جهت بودجه های مطرح شده عنوان کرده اند.

بخشی از مصاحبه های مطرح شده

وزیر سابق صمت،: «سال گذشته از سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی در تولید چادر مشکی خبر داد که به بهره‌برداری نهایی نزدیک است.
رضا رحمانی و برخی دیگر از مدیران این وزارتخانه همچنین اعلام کردند، تا سال ۱۴۰۰ و با اضافه شدن ۸۰ میلیون مترمربع بهتولید چادرمشکی، در تولید این محصول خودکفا می‌شویم، اما بعد برخی دیگر وعده دادند تا دو، سه سال دیگر با تولید ۲۰ میلیون مترمربع پارچه چادرمشکلی، در این زمینه خودکفا و از واردات بی‌نیاز می‌شویم و هم مازاد تولیدات را صادر کنیم.
وجود ظرفیت تولید ۵۰ میلیون مترمربعی تولید چادرمشکی هم از دیگر ادعاهای شاخص مدیران صمتی به شمار می‌رود.
»

مافیای چادر مشکی - خانه حجاب صدف

باتوجه به این حجم از تناقض می‌توان پی‌برد که مافیای چادر مشکی وارد بازی شده اند و با توجه به این آمار تنها ۱۰ درصد از نیاز به پارچه چادر مشکی در داخل و توسط کارخانه های داخلی تولید می‌شود و مابقی توسط واردات و قاچاق قرار است تامین شود.
متاسفانه با شرایط گفته شده، آسیب زیادی به بازار داخلی وارد می‌شود.

در جایی دیگر رئیس اتحادیه پوشاک تهران، ابوالقاسم ازی در گفتگو با ایلنا گفته است:

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تولید چادر مشکی در کشور گفت: برای واردات، تولید و عرضه چادر مشکی از سالهای قبل یک مافیایی تشکیل شده است که اجازه نمی‌داد کشور در تولید چادر مشکی خودکفا شود و سود آن مافیا در واردات بود.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به اینکه دولت به مقوله چادر مشکی ورود کرده است، گفت: چند کارخانه تولید چادر مشکی در کشور راه‌اندازی شده و محصولات باکیفیتی را تولید می‌کنند اما میزان تولیدات آنها پاسخگوی کامل نیاز بازار نیست و باید توسعه پیدا کند و اگر بتوانیم از ورود چادر مشکی جلوگیری کنیم طبیعتا تولیدکنندگان داخلی تقویت خواهند شد.

شیرازی ادامه داد: هرچند دولت در حال برخورد با مافیای چادر مشکی است اما تا زمانی که نیاز در کشور تامین نشود نمی‌توانیم جلوی واردات را بگیریم و هم‌اکنون تولیدات داخلی حدود ۲۰ درصد نیاز مشتریان به چادر مشکی را تامین می‌کند.
وی گفت: دولت اگر از بخش خصوصی در تولید چادر مشکی به صورت کامل حمایت کند تا پایان سال می‌توان بیش از ۵۰ درصد نیاز بازار را از تولیدات داخلی برآورده کرد.

تاثیر حضور مافیا بر روی قیمت چادر مشکی

توضیحات گفته شده به صورت کامل نقش مافیا و تاثیر حضور آن ها را در تولیدات داخلی مطرح کرد، اما سوال این‌جاست که چه تاثیری روی قیمت چادر و میزان آن در بازار دارد.
جدا از سهمیه واردات بخش اضافی که باعث می‌شود بازار با آن ها اشباع شود ممکن است اجناس درجه سه و چهار و با قیمت بالا باشند که به صورت قاچاق و توسط مافیا وارد بازار شده است.
دراین حین ممکن است تولیدات داخلی برای حفظ بقا خود، اجناسشان را به اسم برند خارجی با قیمت بالا وارد بازاریا انبار می‌کنند تا هنگام کم شدن جنس با قیمت بیشتری عرضه کنند.
اجناس وارداتی هم که همیشه نسبت به برخی داخلی ها گرون تر خواهد بود.
دود این خلاف کاری ها و مافیا بازی ها قطعا در چشم مردم و خریدار آن می‌رود.

خانه حجاب صدف نیز یک تولیدی و یک وارد کننده اجناس داخلی و خارجی است که هنگام وارد شدن مافیا به عرصه بازار چادر، برای فروش اجناس دل نگران شما مردم خواهد شد و تا حد زیادی با حفظ کیفیت و قیمت همراه شما عزیزان می‌باشد.
تنوع محصولات خانه حجاب متناسب با سلایق گوناگون، در طرح‌های مختلف با قیمت‌های معقول می‌باشد.
جهت سفارش و خرید چادر مشکی می‌توانید از طریق سایت اینترنتی خانه حجاب صدف اقدام نمایید.

جهت خرید چادر مشکی به لینک زیر مراجعه نمایید.

خرید

برای ارتباط با کارشناسان خانه حجاب صدف از طریق لینک های زیر در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار نمایید.

تلگرام خانه حجاب صدف مشهدتماس با خانه حجاب صدف مشهد

The post مافیا چادر مشکی – پشت پرده مافیای چادر مشکی appeared first on خانه حجاب صدف.

تحریریه
تحریریه
مقاله‌ها: 73

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420