آموزش دوخت چادر مشکی

خیلی از بانوان علاقه به یادگیری دوخت چادر مشکی، برش قواره ای آن و جواهر دوزی های مختلفی که روی چادر مشکی های مجلسی میشود دارند به همین دلیل قصد داریم در این مقاله آموزش دوخت چادر مشکی را به طور کامل برای شما بانوان عزیز شرح داده ایم.

خیلی از بانوان علاقه به یادگیری دوخت مشکی، برش قواره ای آن و جواهر دوزی های مختلفی که روی چادر مشکی های مجلسی میشود دارند به همین دلیل قصد داریم در این مقاله آموزش دوخت چادر مشکی را به طور کامل برای شما بانوان عزیز شرح داده ایم.

خب قبل از شروع آموزش دوخت چادر مشکی به صورت مرحله به مرحله نکاتی را درباره چادر و انواع پارچه های چادری عنوان کرده ایم که نیاز است قبل از برش و الگو برداری با آن ها آشنا شوید.

نکات مهم دوختن چادر مشکی

اولین نکته قبل از دوختن چادر مشکی انتخاب پارچه چادری است.
در مقاله های قبل به معرفی انواع پارچه های چادری پرداخته ایم اما نکته ای که در حال حاضر مد نظر است نکاتی برای پارچه چادری است که دقت کنید تند تند چروک نشود، شست و شو ان سخت نباشد و پرز نگیرد.

برای آشنایی بهتر با پارچه ها توجه کنید که بهترین جنس پارچه های چادری : ژاپنی، کره ای و سویسی هستند که هم مشکی ترند هم بادوام تر گران قیمت ترین پارچه های چادری: الگانس، میتسوبیشی، لکسوس، هستند که کره جنوبی برای تبلیغ خودروهای گران قیمتش نام آنها را روی چادر مشکی تولید خودشان گذاشتند.

به عنوان مثال کرپ تایتانیک با عرض ۱۶۵ تا ۱۸۵ مناسب ترین چادر برای تکه نخوردن است یا مثلا کن کن مرواریدی از کن کن معمولی سنگین تر وضخیم تر است و براقی خاصی دارد، حریر اسود با نام کریستال در ایران شهرت دارد که سبک، ضد چروک و دارای بافت نازک و توری است.
دوام پارچه های کریستال، ابریشمی و میتسوبیشی بهتر از بقیه استاز نظر زیبایی پارچه های کریستال و حریر بهترند.

انواع پارچه های چادری

نکته بعدی که قبل از دوختن چادر مشکی باید به آن دقت داشته باشید این این است که برای پیشگیری از بور شدن چادر آن را با شوینده های مخصوص لباس های مشکی بشویید و برای جلوگیری از الکتریسیته و برق دار شدن چادر مشکی خود از نرم کننده های مخصوص شست و شوی پارچه مشکی استفاده کنید.

نکته مهمی که باید حتما به آن دقت کنید نوع دوخت روی پارچه های مختلف است.
هر نوع دوختی و هر نوع نخی برای تمامی پارچه های زیبایی و جلوه به همره نمی اورد به عنوان مثال: پارچه خاویاری بافت درشت، پارچه ابریشمی بافت ریز ویکدست، پارچه کرپ ساده بافت معمولی، پارچه های کریستالی بافت صاف, سبک, نازک, ظریف، ژورژت بافت ریز، برای پارچه هایگل مخملی باقت مخملی دارند که با شناخت به بافت هر یک از پارچه ها باید دوخت مناسبی برای آن ها در نظر گرفت.
دقت داشته باشید کههر چه بافت پارچه های چادری ریز تر ومشکی تر باشد گران تر است.

دوخت چادر مشکی

آموزش دوخت چادر مشکی قدم به قدم

خب با نکات مهم قبل از دوخت چادر مشکی آشنا شدید که نکات خیلی مهم و حائز اهمیتی هم هستند.
در ادامه به صورت گام به گام آموزش دوخت چادر مشکی ساده به همراه الگو کشی آن را توضیح داده ایم.

  1. ابتدا برای دوخت چادر مشکی باید ۵ متر پارچه با عرض ۱۲۰ سانتی متر با مد نظر داشتن نکات گفته شده تهیه کنیم.
    ابتدا پارچه چادری را برای شروع برش دوخت چادر مشکی روی سر قرار میدهیم بطوریکه یکطرف پارچه روی زمین مماس شود و طرف دیگر پارچه که از روی سر رد شده را روی زمین بیفتد
  2. سپس برش کوچکی میزنیم تا قد چادر ما مشخص شود برای اینکار در حدود ۱۲ سانتیمتر باید ببریم و این مقدار را برمیگردونیم و تا میزنیم همچنین قسمت دسته های چادر را تا میزنیم تا برش نخورد.
  3. در مرحله بعدی دستمان را روی گوشه پارچه میگذاریم و چادر مشکی را دو بار تا میزنیم در این روش چادر ما فقط یک گوشه میخورد و در مصرف پارچه نیز نسبت به چادرهای دوتا گوشه دار صرفه جویی میشود.
  4. از روی برش کوچک قبلی پارچه را مستقیم قیچی میزنیم و بعد برایمرحلع بعید دوخت چادر مشکی چادر را باز میکنیم و قسمت پایین آن را به تیکه بعد وصل میکنیم.
    در این روش برش مقدار تیزی که سر جلوی چادر در آمده از اضافه شدن گوشه دیگر به چادر جلوگیری میکند یعنی یکی از گوشه سر خود چادر درمیاد دنباله چادر را روی آن قرار داده و از روی خط میدوزیم.
  5. بعد از دوخت چادر را تا میزیم و مقداری که قبلا برگردانده بودیم را برمیگردونیم دو تا درز چادر و پایین چادر , گردی چادر کاملا روی هم قرار میگیرند مقداری از جلوی چادر را به طرف داخل تا میزنیم تا برش نخورد و مجددا چادر را از گوشه ها روهم تا میزنیم و به شکل مثلثی بازم تا میزیم و تای آخر را انجام میدهیم از روی برش قبلی که مشخص میباشد برش میزنیم.
  6. دوخت چادر مشکی
  7. با برش های زده شده چادر مشکی ما آماده شده تنها یک گوشه به اندازه مثلث کوچک که با مقدار پارچه اضافی که از برش قبلی موجود است را روی آن قرار میدهیم و ترکی به ترکی خط عمودی را میدوزیم بعد خط افقی و خط وسط چادر را دوخت میزنیم چادر را روی هم تا میزنیم تا گردی آن مشخص شود و به راحتی میتوانیم مقدار پارچه اضافی را برش بزنیم.
  8. برای دوخت پایین چادر هم اگر میخواهید چین یا کیس نخورد میتوانید با درجه درشت چرخ دوخت ساده از روی آن بروید تا مقداری پایین چادر جمع شود بعد تا بزنید اتو بزنید و تای بعدی را بزنید.

به این روش دوخت چادر مشکی شما به اتمام میرسد.

اگر قصد دوختن چادر مشکی برای خودتون دارید و به مشورت جهت خرید پارچه چادری نیاز دارید میتوانید با تماس به خانه صدف و مشورت با کارشناسان فروش ما پارچه مد نظر خود را پیدا کنید و برای خرید چادر مشکی به فروشگاه اینترنتی و حضوری ما سر بزنید.

قیمت ها و کیفیت کار خانه حجاب صدف تضمین شده برای رضایت شماست.
برای خرید چادر مشکی مد نظر با ما در تماس باشید.

The post آموزش دوخت چادر مشکی appeared first on خانه حجاب صدف.

تحریریه
تحریریه
مقاله‌ها: 73

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420