دلایل مشکی بودن چادر، چرا رنگ چادر مشکی است؟

از نظر روانشناسی ثابت شده است که مشکی باعث افسردگی و دل مردگی میشود و حتی در دین اسلام نیز رنگ مشکی کراهت دارد و جز در مواقع مصیبت سفارش نشده است.

از نظر روانشناسی ثابت شده است که مشکی باعث افسردگی و دل مردگی میشود و حتی در دین اسلام نیز رنگ مشکی کراهت دارد و جز در مواقع مصیبت سفارش نشده است.
باتوجه به این نکته سوال پیش می آید که چرا رنگ مشکی است و دلایل مشکی بودن رنگ چادر بانوان چیست.

در جواب به این سوال میتوان از چند بعد آن را بررسی کرد که هدف از این مقاله به همین منظور دلایل مشکی بودن چادر است و یا اینکه به جواب این سوال که اصلا چرا باید چادر، مشکی باشد پرداخته شده است.

دلایل مشکی بودن چادر

از سه بعد مذهبی، روانشانسی و اجتماعی بررسی کرده ایم که چرا باید چادر مشکی باشد و در سه بعد گفته شده بررسی کرده ایم که آیا نظریه های گفته شده درست هستند یا خیر.

بعد اجتماعی دلایل مشکی بودن چادر

دلایل مشکی بودن چادر

در جامعه این امر که حتما باید چادر مشکی باشد به خودی خود جوش خورده و شکل گرفته و بانوان با انتخاب پارچه های مختلف چادر مشکی به دلیل کم توجه بودن آن ها را انتخاب کرده اند.

و الا در مراسم احرام لباس ها و چادر ها هم سفید هستند، پس این نکته که چادر باید حتما مشکی باشد یک امر خود جوش بیشتر بوده است چون اگر به تاریخ نگاه کنیم مردم قشر ضعیف یا به نوعی رئیت با چادر رنگی در جامعه حضور پیدا میکردند که یک امر میتوان به ارزان بودن چادر رنگی اشاره کرد ولی در کل حکم خانم چادری را داشته اند.

در حال حاضر هم بانوان روستایی و مناطق این چنینی از چادر رنگی برای رفت و آمد خود استفاده میکنند.

پس این نکته که چادر حتما باید مشکی باشد حکم علنی نیست و هر بانوی چادری میتواند چادر رنگی و یا سفید برای پوشش خود سر کند تنها مشکلی که که در جامعه ما وجود دارد عدم فرهنگ سازی این است که هرکس به اندازه خودش سهم این را دارد که هرچه دوست دارد بپوشد و نگاه خاصی روی آن شخص نباید باشد.

به همین دلیل است که شاید خیلی از بانوان چادری حتما چادر مشکی سر میکنند.

بعد روانشناسی دلایل مشکی بودن چادر

بعد روانشناسی دلایل مشکی بودن چادر

چند دید و نظر مختلف برای روانشناسی رنگ مشکی و دلیل مشکی بودن چادر عنوان شده است که سعی میکنیم یک به یک را بررسی کنیم

ماکس لوشر» در کتاب روان‎شناسی رنگ‌ها درباره ی رنگ سیاه می گوید: «رنگ سیاه نمایانگر مرز مطلق است.
» خانمی که از مشکی استفاده می‌کند با این کار، مرز کاملی بین خود و افراد نامحرم ایجاد میکند.
او می‌خواهد نشان دهد که نامحرم حق ندارد به این حریم نزدیک شود؛ زیرا این حریم، حریم حیا و عفّت است، نه جای بی‌حیایی و هوس‎‎بازی؛ هم‌چنین در همین کتاب آمده است که «سیاه به معنای (نه) بوده و نقطه مقابل آن (بله) یعنی رنگ سفید است.
» بنابراین، وقتی بانوان در مقابل نامحرم از حجاب مشکی استفاده می‌کنند، در واقع می‌خواهند به او (نه) بگویند؛ و در مقابل، آنهایی که لباس سفید و روشن می‌پوشند، در واقع راه نگاه‌ها را به سوی خود باز می‌گذارند.

از طرفی در کتاب های روان شناسی رنگ بارها دیده شده است که رنگ مشـکی ایجاد افسـردگی و انزوا می کنـد اما باز هم این قضیه قابل بررسی است و ممکن است این نظریه هم نقض شود.

اگر از نگاه روانشناسـی به این نکته دقت شود که :

“ممکن است کسانی که دارای افسردگی روانی هستند به رنگ تیره پناه ببرند” نه اینکه رنگ تیره الزاما ایجاد افسردگی می کند.

و نهایتا اینکه، اگر رنگ مشکی موجب سلب نشاط و تحرک می شود، در مورد چادر بیشتر برای طرف مقابل تأثیرگذار است، که همان مردان می باشند و این با فلسفه حجاب و جلوگیری از تحریک جنس مخالف کاملا هماهنگی دارد، زیرا خود استفاده کننده از چادر معمولا کمتر آن را مشاهده می کند.

در هر جایی که رنگ مشکی استفاده می شود بسیار زیبا و پر مفهوم است، از یک نظر دیگر روانشناسـی رنگ مشـکی «صامت» است و برخلاف رنگ های دیگر محرک و تحریک پذیر نیست انتخاب مناسبی برای رنگ چادر است.

همچنین از نگاه دیگر علم روانشناسی :

معیار کلی برای پوشـش زن در اسـلام اینست که : لباس و چادر محرک شـهوت نباشـد، جامعه را آلوده نکند و متانت و عفت زن را تحت الشـعاع قرار ندهد.
در بین رنگ ها، رنگ مشکی جامعیت بیشتری را برای تأمین این شاخصه ها دارد زیرا رنگ مشـکی به منزله گفتن «نه» و پاسـخ منفی به هوس هـا، هرزگی ها و بی بنـد و باری ها و مرزی مسـتحکم و اسـتوار بین محرم و نامحرم به حساب می آید.

بعد مذهبی دلایل مشکی بودن چادر

دلایل مشکی بودن چادر

از دید اسلام که حجاب و چادر برگرفته از احکام اصلی این دین است، حجاب بانوان باید پوشاننده اندام ان ها باشد به طوریکه نامحرمی را به خود جلب نکند خب این امر بدیهی است که رنگ مشکی رنگی خنثی است و با توجه به توضیحاتی که در بعد روان شناسی داده شد رنگی تحریک پذیر نیست و پوشش مناسب و کافی برای بانوان ایجاد میکند.

استفاده از چادر یا حجاب مشکی برخلاف نظریه هایی که میخواهند چادر و پوشش اسلامی را زیر سوال ببرند نه تنها بعد منفی ندارد بلکه با توجه به دلیل فلسفه حجاب برای بانوان و حتی آقایان یعنی عدم تحریک و ایجاد آرامش روانی در جامعه نیز به شدت همسو و سازگار هستند.

یک نظریه بزرگ و بد برای بانوان محجبه نیز مطرح میشود که مسلمانان و افراد محجبه به دلیل استفاده از چادر و رنگ های مشکی افسرده هستند، در صورتیکه اگر این ادعا را قبول کنیم باید بپذیریم که استفاده مردم مسلمان و علاقه مندان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت از لباس سیاه در ماه های محرم و صفر، ایام فاطمیه و سایر مناسبت ها آنان را افسرده می سازد،

در حالی که قضـیه کاملا برعکس است و شـور، شـعور، انگیزه، انرژی، نشـاط معنوی، عشق سـرشار و حضور مؤثر اجتمـاعی عزاداران اهل بیت بسیار برجسته و قابل تأمل است.
بسیاری از افراد از کت و شلوار یا کفش مشکی استفاده می کنند و اتفاقا جزء شاداب ترین و با نشاط ترین افراد نیز به حساب می آیند.

خب از سه بعد مذهبی، اجتماعی و روان شناسی دلایل مشکی بودن چادر بانوان و منافات آن با روحیه و … را بررسی کردیم و با دلایل منطقی نظریه های مختلف رد و تایید شد اگر چنانچه قصد خرید چادر مشکی یا رنگی برای استفاده های مختلف دارید میتوانید با تماس به خانه حجاب صدف خرید و یا سفارش خود را انجام دهید و یا از طریق فروشگاه اینترنتی ما اقدام کنید.

بهترین پارچه چادر مشکی چیست؟

پارچه های چادری مختلفی در بازار هستند که هرکدام برای مدل های مختلفی مناسب هست پس نمیتوان یک جنس خاص را برای همه بهترین پارچه دانست برای اینکه بدونید کدوم پارچه برای کدوم مدل مناسبه مقاله رو بخونید حتما

قیمت پارچه های چادر مشکی چند است؟

پارچه های چادری ایرانی و خارجی دارند که ژاپن و کره جز کشورهایی است که پارچه های چادری اعلایی دارند و چون قیمت ها و شرایط واردات معلق است قیمت ثابتی وجود نداردو برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مجموعه خانه حجاب صدف در تماس باشید.

پارچه چادر مشکی از کجا بخرم؟

خانه حجاب صدف مرکز فروشگاه معتبر فروش چادر مشکی با چندین سال سابقه کاری است که با ضمانت کیفیت کالا و قیمت خوب محصولات خودش را به بازار ازائه کرده است.

The post دلایل مشکی بودن چادر، چرا رنگ چادر مشکی است؟ appeared first on خانه حجاب صدف.

تحریریه
تحریریه
مقاله‌ها: 73

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/wearexport/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427